מרכז רוחני הוליסטי - מרכז אבני

ההיסטוריה של הרייקי/חנה אבני

סיפור הרייקי מכיל מסע מרתק של אדם שחיפש את ייעודו , עשה דרך וחווה התגלות עצומה.

שיטת הריפוי העתיקה ברייקי התגלתה מחדש באמצע המאה ה-19 על ידי ד"ר מיקאו אוסואי  (Mikao Usui), שהיה אחראי גם על החייאתה.

סיפור חיפושו של ד"ר אוסואי אחר ידע נסתר זה נמסר לנו על ידי ה-Grand Master הוואיו טקאטה (Hawayo Takata).

ד"ר מיקאו אוסואי נולד ביפן במאה ה-19 והיה מנהלו של בית ספר לכמרים בקִיוֹטוֹ. יום אחד שאלו אותו תלמידיו על שיטות הריפוי שהיו נהוגות בעבר. אוסואי לא ידע לענות על השאלה, והחליט לצאת במסע חיפושים אחר התשובה.

אוסואי החל נודד בעולם, אך בשום מקום לא מצא תשובה לשאלתו. הוא הגיע לצפון הודו, שם למד את כתבי הקודש וחקר את הבודהיזם. הוא גילה סיפורים על בודהה, שיכול היה לרפא באמצעות ידיו.

בהמשך נדודיו הגיע אוסואי למנזר זֶן בודהיסטי, ובעידודו של ראש המנזר החל ללמוד את הסוּטְרוֹת שנכתבו בסנסקריט. כאן מצא אוסואי נוסחאות ריפוי וסמלים שנראו לו כתשובה לחיפושיו, אך היה לו קושי בתרגומן, שכן הטקסטים נכתבו כ- 2000 שנה קודם לכן.

בשלב זה עזב אוסואי את המקדש ויצא להר קוּרִייָמָה הקדוש, תוך כוונה לצום, לעסוק במדיטציה ולעקוב אחרי ההוראות שבנוסחה. על ההר הוא הניח 21 אבנים, ובכל יום זרק אבן.

ביום ה-21, עם עלות השחר, ראה לפתע אוסואי אור מנצנץ, שהלך והתקרב לעברו במהירות גדולה, והכה במצחו בעוצמה. לרגע חשב אוסואי כי הוא עומד למות, אך עם התאוששותו, התגלו לפניו אלפי בועות בכל צבעי הקשת, ואז עלה מסך לבן וגדול שעליו הופיעו הסמלים שהכיר ומילות הסנסקריט באותיות זהב.
"כן, אני זוכר", אמר אוסואי.

בדרכו חזרה מהר קוריימה התרחשו ארבעה ניסים:

 הנס הראשון היה, שלמרות שלא בא דבר אל פיו במשך זמן כה רב, חש אוסואי חזק ומלא אנרגיה, ולא היה רעב כלל.

 ברדתו מן ההר, מעד אוסואי על אבן קטנה ונפצע באצבעות רגלו. הפצע כאב ודימם ואוסואי הושיט ידו לאחוז באצבע רגלו. לפתע חש במעין דופק בידו, הכאב ברגלו נעלם והדימום נעצר.

 בהמשך דרכו הוא הגיע לפונדק דרכים. בתו של בעל המקום סבלה מכאב שיניים עז. ד"ר אוסואי הניח את ידו על מקום הכאב, שנעלם כלא היה.

 בדרך כלל, על מנת לשבור את הצום, נהגו הנזירים לאכול דייסת אורז. אוסואי אכל ארוחה מלאה, ולמרות זאת לא חש אי נוחות כלשהי.

ד"ר אוסואי עבר לגור ב"רובע הקבצנים", והציע לרפא אותם תמורת אוכל, על מנת שיוכלו לקיים חיים טובים יותר. לאחר שטיפל בחולה, היה אוסואי שולח אותו למנזר כדי למצוא תעסוקה ולהתחיל חיים חדשים והגונים.
יום אחד ראה אוסואי, להפתעתו הרבה, פנים מוכרות של קבצנים אשר טיפל בהם בעבר. כאשר שאל אותם מדוע חזרו, הם ענו לו שהעבודה תובענית מדי, ושחיי הקבצנות קלים הרבה יותר.

אוסואי חש כי נכשל, ואז הבין שבעבודת הריפוי שלו שכח דבר בעל חשיבות רבה: ללמד את הקבצנים הכרת תודה.

אז ניסח אוסואי את חמשת העקרונות של  הרייקי:

השיטה הסודית למשיכת האושר
התרופה הפלאית לכל המחלות

רק להיום, אל תכעס.
אל תדאג, והיה אסיר תודה.
עבוד קשה והיה אדיב לאחרים.

בוקר וערב, הצמד את ידיך מול חזך וחשוב עליהם בראשך ובלבך,
חזור על כך בפיך.

שיטת ריפוי הרייקי של אוסואי – לשיפור הנפש והגוף
מייסד מיקאו אוסואי

לאחר ניסוחם של עקרונות אלה, עזב אוסואי את שכונת הקבצנים וחזר לקיוטו, שם הדליק לפיד גדול ועמד ברחובות. כאשר נשאל מה פשר מעשהו, ענה שהוא מחפש אנשים המחפשים את האור. זו הייתה תחילתו של פרק חדש בחייו, שבו נדד ביפן ולימד רייקי. 

זמן קצר לפני מותו, מינה ד"ר אוסואי את אחד מתלמידיו המסורים, ד"ר צ'וג'ירו היאשי (Chujiro Hayashi), קצין ימי לשעבר, כאחראי להמשכת מסורת הרייקי.

ד"ר היאשי הפך להיות ה- Grand Master השני במסורת הרייקי, וייסד את מרפאת הרייקי הראשונה בטוקיו, בה טופלו חולים במחלות קשות וחמורות.

בשנת 1935 הופיעה במרפאתו אישה יפנית-אמריקאית בשם הוואיו טקאטה, שהיתה חולה מאוד וכן לקתה בדיכאון עמוק עקב מותו של בעלה מספר שנים קודם לכן. היא עמדה לעבור ניתוח ביפן, כאשר עלתה על שולחן הניתוחים שמעה קול שהפציר בה לא לעבור את הניתוח.

גב' טקאטה שאלה את הרופא על שיטות ריפוי אחרות, והוא המליץ לה לבקר במרפאתו של היאשי, שם החלה לקבל טיפולים ברייקי ולאחר מספר חודשים נרפאה כליל.

הוואיו טקאטה התרשמה עמוקות מן הרייקי והחליטה ללמוד רייקי בעצמה. היא למדה את דרך הרייקי בשלבים הראשון והשני, חזרה לארצות הברית והחלה לטפל בחולים.

בשנת 1938 הגיעו ד"ר היאשי ובתו לבקרה, וזמן קצר אחר כך הפכה להיות רייקי מאסטר.

בשנות ה-70 החלה הגב' טקאטה להכשיר מורים, ועד מותה, בדצמבר 1980, הכשירה 22 מורים לרייקי.

טיהור אנרגטי לבית
× דברו איתנו ב-WhatsApp