דף הבית >> מודעות עצמית >> מודעות עצמית - מאמרים >> מדיטציה - הרפיה

מדיטציה - הרפיה

למה כל כך חשוב להרפות כדי להתבונן פנימה ולהתנתק מהגירויים החיצוניים?

נזכור את ההרפיה ונשלב אותה במהלך השיגרה היומיומית,

לא נשכח לנשום והימים שלנו בעבודה יהיו מלווים בהרבה פחות מתח ולחצים ויהיו שלווים ונעימים יותר

 שחרור מתחים משרירים, מחשבות, רצונות ורגשות.

לשחרר עד שנגיע למצב בו אנו שולטים במחשבות ולא הן בנו.

לשחרר את השרירים כדי שהגוף הפיזי יישמע לנו ויהיה בטוח בעצמו, בלי התכוצויות.

לשחרר את הרצונות והרגשות הלא רצויים, שהופכים אותנו ל"עבדים", אנחנו ננוט את מהלך חיינו, אנחנו ניקח אחריות מלאה על כל מה שקורה לנו.

נתרגל מדיטציית הרפיה קצרה שאורכת כ-10 עד 20 דקות.

כדאי לייעד מקום שקט ונוח ושם לתרגל את כל המדיטציות, בכך ניצור מקום אנרגטי מוכר ובטוח.

מומלץ לתרגל הרפיה אחת ליום, בבוקר.

 

מדיטציה

מדיטציה הינה אי עשייה – התבוננות

אי עשייה הכוונה היא שקט פיזי, שקט מנטלי

נפרדים מהפטפטת התמידית בראש, מנקים את הראש מכל המחשבות עד שהוא נשאר נקי וריק. נפרדים מגירויים חיצוניים-הסחות דעת, חוסר שקט ומנוחה, לייחס פחות חשיבות לדברים מסביב ולא לקשור אותם איתנו.

להתחבר לאותו מקום שקיים בתוך כל אחד מאיתנו של שקט שלווה והרמוניה.

אנחנו נוטים להקיף את עצמנו בהמולה ובעשייה אינסופית, במחשבות על דברים לא שלנו

וכל זאת כדי שחלילה לא נפגוש את עצמנו.

בשקט שאנו נמצאים בזמן מדיטציה אנו מתחברים לכוח הפנימי האמיתי שלנו, למודעות פנימית רחבה ועמוקה יותר.

עם הזמן שניקח לתרגול יומיומי נוכל להיות חופשיים יותר לפעול על פי צו ליבנו,

להתחבר לשקט הבסיסי שלנו ונהפוך לאדם בעל יכולות להגשמה עם פתיחות והתלהבות.

ההשפעה של תרגול מדיטציה חשובה ליומיום שלנו, נהיה בתוך שקט בכל מקום- בבית, בעבודה, בחברה.

כל שצריך לעשות זה לקחת מס' דקות של שקט ולא לעשות כלום, לא לחשוב, לא לפעול

ולתת לכל המערכות מרגוע.

 

 
מדיטצית הרפיה

נשב או נשכב כשעמוד השידרה ישר,ידיים לצידי הגוף, רגליים ישרות.

נעצום עיניים כדי להפרד מגירויים חיצוניים,

ניקח 3 נשימות איטיות ועמוקות דרך האף עד הבטן.

נייצב את הנשימה, נרפה ונשחרר את כפות הרגליים, את השוקיים....... נרפה ונשחרר את הירכיים האגן.........

חלק תחתון של הגוף רפוי וכבד ......... נשחרר גב תחתון ועליון ......... שכמות.

נרפה ונשחרר את הבטן......בית חזה....... כפות ידיים וזרועות ........... נשחרר את הכתפיים עד שיהיו כבדות, נשים דגש על שחרור כתפיים - לעבור שריר אחר שריר.נשחרר את הצוואר והעורף ......... הראש ........ ניישר את שרירי המצח ........... עיניים שוקעות בארובות העיניים ..... לחיים שמוטות לצדדים ....... כל הגוף רפוי ונינוח .... רגוע ושליו, נשאר כך מספר דקות תוך הקשבה לגוף.

לאט לאט נחזור לתחושות, נכווץ ונרפה כפות רגליים,נרגיש את השוקיים....... היירכים והאגן, נרגיש את  הגב ........ הבטן ..... בית החזה ........ נרגיש את הכתפיים,

נכווץ ונשחרר כפות ידיים ... נרגיש את הראש והפנים ....

ניקח נשימה עמוקה ונפתח את העיניים עם חיוך גדול ליום חדש שמח ונפלא.

  אור ואהבה חנה אבני